Miodny Szlak - produkty
Twój sklep ekologiczny
wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Blog » Miodny Szlak – potencjał ludzi i miejsca

Kontakt
  • „NatureaTao” Sp. z o.o.
    Kamianna 50
    33-336 Łabowa
    NIP: 7343581046

  • E-mail:handel@markoweprodukty.pl
  • Telefon576 640 500
    885 111 717
  • Godziny działania sklepuPoniedziałek - Piątek: 8.00 - 16.00 Sobota / Niedziela: nieczynne
Cennik
Pobierz cennik HTMLPobierz cennik XLS

Miodny Szlak – potencjał ludzi i miejsca

Data dodania: 11-07-2022

Marka lokalna jest znakiem słowno-graficznym, pod którym promowana jest grupa produktów posiadających wspólne cechy i wartości, istotne z punktu widzenia konsumentów oraz jej twórców – producentów i usługodawców.
Marka lokalna jest dziełem i sercem społeczności lokalnej. Głos tego serca pobudza emocje, wrażenia, wspomnienia oraz marzenia miłośników miejsca
Miodny Szlak plastrami pasji odkrywa naturę Beskidu Sądeckiego. Wabi wędrowców zapachem jodły i miodu oraz smakiem tradycyjnych produktów.
Pieszo, konno, rowerem, kajakiem, na nartach czy na linach turyści przemierzają pasma Beskidu Niskiego



Marka lokalna Miodny Szlak powstała z inicjatywy Fundacji Po Zdrowie do Natury, z inspiracji marką lokalną Dolina Karpia i we współpracy z Fundacją Miejsc i Ludzi Aktywnych. Fundacja Po Zdrowie do Natury stworzyła wokół siebie grupę inicjatywną, do której należy kilku cudownych lokalnych przedsiębiorców i lokalnych liderów, którzy związani są z:

- warsztatami ekologicznymi: https://www.pozdrowiedonatury.pl/nasza-oferta.html

- wyciągiem narciarskim: http://kamiannaski.pl/

- parkami linowymi: https://www.lemurpark.pl/park-linowy/stary-sacz

- nowoczesne centrum rehabilitacji: http://www.tukan.info.pl/

- pasieką Państwa Nowaków z tradycjami: http://www.kamianna.pl/

- fabryką mebli Beskid: https://www.fabrykabeskid.pl/

- stajnia terenowa: http://stajniabeskid.pl/?fbclid=IwAR1bPgFtoJ7lL-z3vZHCfWSTveLq4YvtO_n2kqyaZ8_utJoVUsbPrUAU9xY

- fotografią: https://www.oferteo.pl/mete-art-andrzej-tamiola/firma/3658797

- rynkiem deweloperskim: https://osiedlezielonygaj.eu/

- powstające SPA w Kamiannej: https://www.facebook.com/kamianskieuroczysko/

- powstający obiekt w branży turystycznej w Muszynie

- rękodzielniczka: wyroby/ozdoby/przedmioty użyteczne z naturalnych surowców.

Grupa inicjatywna najmocniej związana jest z Gminą Łabowa, lokalizacyjnie za centrum marki terytorialnej uznaje Kamianną, dzięki której pomysł na współpracę się zrodził.

Podczas licznych spotkań tłumnie na spotkania dotyczące marki lokalnej przybywali mieszkańcy, producenci, pasjonaci obszaru Powiatu Sądeckiego.

Marka lokalna „Miodny Szlak” ma być narzędziem promocji Regionu, poprzez prezentację wysokiej jakości produktów, usług i inicjatyw związanych z tym regionem, oferowanych i realizowanych przez twórców, usługodawców, instytucje i podmioty ekonomii społecznej z obszaru Regionu Sądeckiego. Budowana jest w oparciu o lokalne zasoby oraz bogate dziedzictwo kulturowo-historyczne Regionu.


Atrybuty regionu:

• Bogactwo natury: lasy, nasłonecznienie, miód,

• Kult pszczoły: rdzenna pszczoła łemkowska – pszczoła kamianka,

• Piękne krajobrazy

• Zdrowie: czyste powietrze 

• Magiczne miejsce 



KOMPETENCJE MARKI:

- turystyka;

- uzdrawianie (Kamianna mogłaby być uzdrowiskiem, jest nim Muszyna, Krynica, Tukan – rehabilitacja, Kamianna – powstające SPA, miodowe kosmetyki, miód pitny Apis – receptura pasieki z Kamiannej);

- żywność i produkty naturalne (miód, kosmetyki miodowe, sok z gór, ekogospodarstwo);

- natura inspiracją do spędzania czasu wolnego (ogród sensoryczny w Muszynie) i dla sztuki (rękodzieło z naturalnych surowców, kształt plastra miodu, miododajne rośliny).



FIRMY/PRODUKTY OZNACZONE ZNAKIEM:

Produkty i usługi przygotowane dla klientów pod marką lokalną niosą w sobie wartości, które zasadniczo wyróżniają je spośród lawiny dostępnych dóbr. Są to:

- związek z regionem powstawania;

- przyjazność dla środowiska;

- tworzenie lokalnych miejsc pracy.

Te trzy wartości decydują o charakterze producentów, produkty i klientów, sprawiając jednocześnie, że marka lokalna jest wyróżnikiem regionu, produktów i klientów.

Produkty, usługi i inicjatywy, w stosunku do których przyznaje się prawo do używania i posługiwania się Znakiem Promocyjnym powinny charakteryzować się następującymi specyficznymi cechami:

  1. związek z Regionem (wyjątkowość i rozpoznawalność),

  2. wysoka jakość,

  3. przyjazność dla środowiska,

  4. przyjazność dla klienta,

  5. dostępność,

  6. współpraca w ramach Programu Marka Lokalna.

W gronie użytkowników znajdą się w szczególności:

- lokalni producenci produktów spożywczych,

- lokalni producenci kosmetyków, mebli i innych produktów użytkowych

- rolnicy posiadający własne uprawy warzyw, sprzedający produkty nieprzetworzone;

- rękodzielnicy,

- artyści (m.in. malarze, rzeźbiarze, pieśniarze, śpiewaczka operowa), galerie,

- organizatorzy imprez lokalnych,

- oferujący warsztaty artystyczne, kulinarne, wytwórcze,

- stowarzyszenia i fundacje realizujące inicjatywy lokalne,

- firmy turystyczne, przewodnicy,

- hotele,

- gospodarstwa agroturystyczne,

- ośrodki rehabilitacji, uzdrowiska, SPA,

- punkty informacji turystycznej (formalne i nieformalne);

- zarządzający zabytkami.

 


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Waluta
Chmura tagów
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu